Tuesday, March 25, 2008

The twin dah 6 bulan

Anak-anak dah 6 bulan. Dah buleh meneqap. Asai letak ja, memusing la badan tu nak meneqap :) haduiiii la.. I miss them so much! Hari-hari buat video call. Tak cemuih aihhh tengok klaku depa!

Tengok la dua badik nieh!
Amni.. manja la nih... swit sangat..
Photobucket

Amal... punya la menggila meneqap sampai tidoq pun meneqap!
Photobucket

Look at both of them, smiling and laughing.. holding hands lagik! Sooo cute..
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Next week, the whole week I bz kat kulim. Ada training. Exam start on 16th April. Sat ja no mengaji? Dah exam plak... Next sem, dah masuk sem 8. Huhu~ Wish me luck! :)

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hmm, so cute.
Moga mereka diberkati dan dirahmati sampai bila-bila.
Congrutalation to their mom and dad.

4:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

hah.. elok la pikiaq exam, pikiaq anak sedara.. dok pikiaq hamno tu buat apa. ngabihkan boreh jer..!!

7:17 PM  
Blogger -ctz- said...

Dear jeanbara,
thanks :)
depa dok subang. skali skala ja balik. kami pun skali skala p la jugak jengok-jengok depa.

9:25 AM  
Blogger -ctz- said...

Assalamualaikum Anon :)
memang la jarang sangat dok pikiaq hamno nih. selalunya pikiaq kerjaya dan keluarga.
Tapi.. dalam hati ni ada mengalir darah cintakan negara, sayangkan ganerasi dan ingin melihat jauh ke depan.
My tokwan (la ni masih hidup, kalao tak caya buleh mai kat saya n kita p dengaq cerita dia) dulu, Tunku Abdul Rahman p makan nasik kat rumah dia, masa depa berjuang untuk kemerdekaan dulu. Tokwan memang vateran UMNO yang sangat sayangkan UMNO. Election baru-baru nih, dia admitted KMC, tapi dia mintak kat doktor, nak kluaq p mengundi. Tepaksa la doktor buang jarum-jarum yang dok lekat kat tangan dia untuk bawak dia p mengundi di Sekolah Kebangsaan Gunong. Tokwan masa dia laqat dulu, boh bendera kat rumah. Dia memang sayangkan parti.
My arwah abah, pencen TUDM, seorang yang sangat patriotik dan cintakan negara. Lepaih pencen, balik dok kampung, dia memang jadik orang kepercayaan kat kampung saya untuk jaga masjid, duit pakat kenduri, bendahari cawangan, JKKK, ahli lembaga pengarah PPK Kuala Sungai etc. Dia yang heqet saya masuk ke dalam kancah politik. Dia yang banyak meniupkan semangat dan menjadi pendorong kepada saya untuk cintakan tanahair kita. Tapi Allah lebih sayangkan abah saya. Dia kembali kerahmatullah di saat saya masih terkontang kanting dalam menjalani hidup saya sendiri.
Mungkinlah darah depa banyak mengalir kat diri saya.

9:38 AM  
Blogger jeanbara said...

ctz,
I ingat kut anak you. Hehehe.
Anyway still want to congrutalate to their mom and dad. Depa kiut sangat. Geram tengok.

10:38 AM  
Blogger -ctz- said...

jeanbara,
anak kembaq nih anak menakan saya. anak adik, depa dok subang.
saya ada lagi 4 orang anak menakan lain, anak-anak abang saya di sungai petani :)
salam..

12:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Umno zaman Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak & Tun Hussein Onn saja yang relevan... Bila masuk zaman che det... semua dah tergelincir dari landasan...!

Bangun la dari mimpi2 indah..! Apa u buat untuk umno..? ada macam ur tok wan n ur arwah abah...?

u wanita or puteri umno..? apa jasa2 u kat msyarakat..?

4:27 PM  
Blogger WAN ZUHA ISHAK said...

geram nengok dak kecik 2 org tu. ehehe...

sis, anda telah kena tag.

jwb jgn tak jwb :D

9:39 PM  
Blogger MsCinderella said...

ebok...makin comei depa....
yg sowang tu muka mcm adik hang la...

wey..rindu kat hang dgn noret....
masuk la forum..huhu

11:43 AM  
Blogger -ctz- said...

Assalamualaikum Anon,
Setiap kita punya cita-cita dan memandang ke hadapan. Apa yang kita buat sekarang, mungkin kita tak sempat merasa hasilnya, tapi anak cucu kita nanti.
Memang apa yang pemimpin-pemimpin kita dulu buat, Tunku Abd Rahman, Tun Razak dll, kita sekarang yang merasa nikmatnya :)
Saya bersyukur kerana menjadi rakyat Malaysia, saya mendapat pelajaran yang sempurna, kerja yang baik, hidup dalam keamanan dan harmoni.
Anon,
apa kata kita pakat-pakat pebetui, mula dengan diri, dan keluarga kita. Saya tak kata keluarga saya perfect, saya tak kata diri saya baguih. Saya seorang ahli UMNO, puteri UMNO bahagian Kuala Kedah. Saya tak guna nama anonymous, sembunyi blakang komputer untuk provoke orang. Saya mengaku apa yang saya buat. Saya bertanggungjawab atas semua yang saya kata.
Dan saya bukan bachoi :P
Maaf ya anon. Saya tak suka orang dok mai provoke saya. Saya sayangkan bangsa saya, bangsa melayu. Jangan sebab sakit hati dekat orang lain, orang lain yang kena. Buat apa pun, kena la profesional, dan ada rasa tanggungjawab.
Dalam hidup, ada yang menang dan ada yang kalah. Kalau semua menang, sapa nak ambik tempat kalah? Kalau semua dapat nombot satu, sapa nak dapat nombot last. Tapi tak semestinya yang last tu, will last forever...
Mind my language. Saya tak suka bertekak dan bergaduh. Saya seorang yang aman dan harmoni :) Itu yang mak abah saya ajaq. Saya di besarkan dengan penuh kasih sayang. Itulah saya yang Anon kenai di blog ni. Emm.. Kalau tenampak saya di mana-mana, tegoq la naaa.. pasai saya tak kenai, Anon ni sapa :)

1:24 PM  
Blogger -ctz- said...

Zuha sayang,
kena tag tu lagu mana??? huhu~ sis tak qetiiiiii!
Awat na mai alostaq hari tuh tak call sis?? sampai ati aaaaa :)

Luv u~

1:27 PM  
Blogger -ctz- said...

Dear Cin,
aku pun windu banget kat hang! Nanti la lepaih aku ngan noret abeh exam, kami p sana..
kita p makan sotong celup tepong kat lynda tu naaa..
aku ngan noret kempunan ya'amat!
Anak aku tuh, yang boboy memang ikot muka mami dia sebijik, ngan tlinga capang dia, puteh seqelah!
Sowi aku jarang beporem dah la ni.. tak bes aaaa gengS lama tadak! lgpun, aku bz sket... soweeeeeee..
windu kat hampa wey!

1:29 PM  

Post a Comment

<< Home